900 telefonopkald på en snevejrsdag


Supply Chain Manager Peter Krebs fejrer 15 års jubilæum i Continental Danmark Dæk A/S og en branche, som har forandret sig voldsomt, siden telefax og telefon var kundernes eneste mulighed for at bestille dæk hjem

Peter Krebs begyndte sin karriere i dækbranchen med at optimere Continentals kundeprocesser fra sin kontorplads, der dengang lå i kælderen på de to etager, virksomheden rådede over i en beskeden bygning i et industrikvarter i Brøndby. Kun et år senere blev han forfremmet til supply chain manager med ansvar for kundeservice og logistik-delen i den internationale koncerns danske afdeling. Selvom han har siddet med det samme ansvarsområde i 14 år, har han aldrig kedet sig.

Fra telefax til avanceret It
Firmaet har været i konstant forandring, siden han, efter sin læretid i Lemvigh-Müller & Munck A/S og fem år i Dansk Shell A/S, blev ansat i Continentals kundeserviceafdeling.

– Dengang blev kontoret lagt ned, når den første snestorm var over os. Telefaxen sprøjtede ordrer ud i lange baner. Det hændte, at telefonen ringede 8-900 gange om dagen på sådan en vinterdag. I dag er der heldigvis ikke så hektisk på kontoret på en snevejrsdag, for kundernes ordrer bliver i højere grad håndteret igennem vores It-systemer, siger Peter Krebs.

Som nyansat i Continental Danmark Dæk A/S var han med til at optimere og implementere
nye arbejdsprocesser ved hjælp af et nyt SAP system og nye supply chain værktøjer.

– Før den tid var det ikke unormalt, at vi bestilte 100.000 dæk hjem manuelt på én gang. I dag foregår det hele mere eller mindre automatisk, siger Peter Krebs.

Unikke hjul og serviceaftaler
Varesortimentet har forandret sig i takt med, at Continental Danmark Dæk A/S har udvidet kerneforretningen med nye forretningsområder for at imødekomme kundernes efterspørgsel.

– Når vi i dag sælger lastvognsdæk, kan der følge en serviceaftale med i købet, så vognmanden kan køre ind på de værksteder, som vi samarbejder med, og få skiftet dæk, når det er nødvendigt, forklarer han.

Peter Krebs følger de nye avancerede dæktyper, som rammer verdensmarkedet, på nærmeste hold, og han har svært ved at skjule sin begejstring over den udvikling, han har været en del af de seneste 15 år.

– Et dæk er ikke bare en sort, rund ting i dag. Dæk findes i mange forskellige brands og typer. Nogle af dem har specielle features. I dag kan man eksempelvis købe ContiSeal dæk, som er forseglet med en klister, der betyder, at du kan køre videre, efter at du har fået et søm op i dækket.

Vi hjælper stadig hinanden med frokosten
Selvom udviklingen i dækbranchen har været enorm og Peter Krebs og personalestaben er blevet udvidet løbende, har stemningen og tilgangen til arbejdet ikke forandret sig i de 15 år, Peter Krebs har haft sit skrivebord i Continental Danmark Dæk A/S.

– Vi er jo en del af en kæmpe international koncern med stor ekspertise og enorm knowhow, og markedsmæssigt har koncernen en fantastisk muskelkraft. Samtidig har vi i Danmark altid haft fokus på at fastholde nærværet både i forhold til vores kunder og internt her på det danske kontor, siger han og uddyber:

– Eksempelvis får vi mad leveret af et lille cateringfirma i nærheden og hjælper stadig hinanden med at finde mad frem i køkkenet til frokosttid, og vi er alle vant til at beskæftige os med flere forskellige forretningsområder. Jeg er en del af et dynamisk team på 32 medarbejdere, og jeg kan godt lide vores set-up, som betyder, at alle ved noget om det hele, så vi løbende kan dele vores viden med hinanden. Det passer godt til mit temperament, siger Peter Krebs.

Peter Krebs er 46 år og bor i Smørum sammen med sin hustru. De har fire sammenbragte børn på 8, 15,16 og 17 år, som en del af fritiden bliver brugt i selskab med. Når han skal koble af og tænke på noget andet end dæk og logistik, gør han det gerne i sine mandehørmsklubber, hvor der ofte er kortspil og vandreture i den svenske ødemark på programmet.

Læs mere her


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *