Ford Mondeo er firmabilisternes favorit

$(document).ready(function() { $(“a.oembed”).oembed(null,{ includeHandle: false, maxWidth: 428, maxHeight: 328 }); });
For andet år i træk spillede Ford trumfkortet – Mondeo – og trak stikket hjem ved kåringen af årets firmabil: Businessbilen 2016Hvem er bedre til at vurdere nye firmabiler end dem, der hvert år kører titusindvis af kilometer på vejene; sælgerne. Over to dage har en jury bestående af otte professionelle bilister fra sælgernes fagforening, Business Danmark, og to motorjournalister fra Jyllands-Posten for tiende år i træk testet og vurderet 10 populære firmabiler, som er mange sælgeres arbejdsplads.

God værdi for pengene. Det er et af nøgleordene for Ford Mondeo 2,0 TDCi 180 Titanium Powershift. Dermed kan Ford Mondeo for andet år i træk kalde sig ”Årets Businessbil”.

– Det er en komplet helhedsløsning for businessfolket. Du får hele pakken med plads, komfort og en fornuftig beskatningspris, siger Lars Bundgaard formand for Trafikpolitisk udvalg i Business Danmark.
Vinderbilen, der er en stationcar med kraftig dieselmotor og automatgear, har en beskatningsmæssig værdi ved erhvervsleasing på 395.000 kr.

Juryen lagde især vægt på Mondeos høje komfortniveau, fine køreegenskaber, flotte udstyrsniveau, de gode pladsforhold og de mange muligheder for at reducere bilens pris, hvilket gør bilen til et realistisk bud på en firmabil for mange. Ford Mondeo fås til en beskatningsmæssig værdi helt ned til 295.000 kr. for en basisudstyret benzinmotor med 160 hk og den fås i flere udstyrsversioner.

Kandidaterne
Feltet af biler, der kæmpede om titlen som ”Årets Businessbil” var i år noget smallere end normalt. Kandidaterne til titlen bestod ud over Ford Mondeo, BMW 3-serie og Mercedes C-klasse også af Toyota Avensis, Ford S-Max og Mazda 6. Herudover besluttede Business Danmark, at yderligere fire nyheder fra VW-koncernen – Audi A4, VW Touran, VW Passat og Skoda Superb – skulle testes og bedømmes som firmabil af jurymedlemmerne, men at de på grund af den verserende motorskandale ikke ville indgå i den endelige afstemning. Lars Bundgaard forklarer baggrunden for beslutningen.

– Der foregår i øjeblikket en undersøgelse omkring urent trav med dieselmotorerne i VW-koncernen. Selv om de deltagende biler kører med en ny type motorer, så ved ingen, hvad der eventuelt yderligere kommer frem, som kan påvirke bilernes miljøvenlighed og præstationer. Derfor har vi i år valgt at se bort fra de fire biler som bejlere til titlen. Men vi har beholdt dem i testfeltet, og har ladet juryen bedømme deres egnethed som firmabil, da der også er tale om en biltest, siger han.

Læs mere her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *